Posted by : AnakBulan Wednesday 6 May 2015

Assalamualaikum viewers,

Agak keras benda yang nak cerita kali ni.  Pengalaman di luar jangka.

Nak dijadikan cerita, musibah akan datang bila-bila masa.  Jadi, sentiasalah berwaspada ya.  Kes pecah cermin kereta! yeessssss, dah berderai dah kaca tu. Di pesta buku pulak tu. huiihhh...koyak ja rasa.  Bukan saya, tapi suami saya. hehe..Sabar ya bang :P

Ok, ceritanya macam ni:

Petang tu, dah amik kakak di KLIA yang datang dari Labuan semata-mata nak claim waran tiket kapal terbang yang tak guna lagi, dia pun berhajatla jugak nak datang KL sebab nak pegi Pesta Buku Antarabangsa KL (PBAKL).  Sama macam saya, first time. huih. Pengalaman yang kelat2 manis jugaklah kan. haha

Kitorang sampai di PBAKL tu pun dah malam, jadi jangkaan kami kena beronggeng mencari buku selama sejam setengah saja sebelum event tutup untuk hari tersebut.  Sekejap ja. Jadi running man ja rasa.  Kitorang pegi hari Sabtu.  Rasanya, kalau malam tak ramai sangat la daripada waktu siang yang macam kawan-kawan cerita.  Boleh lagila lari-lari anak rentap dan bayar buku.  Sampai di PWTC tu pun parkingla kat area parking bawah tanah tu.  Memang seram jugala, sebab suram ja suasana. Kalau malam, bayaran parking agak murah jugakla.  RM4 saja.

Dah parking tu, apa lagi...operasi running man dalam masa sejam setengah saja okay! sebelum segala booth tutup.  Owh suka suki dah la dalam tu banyaaaaakkkk buuukuuuuuu muraaahhhh puulaaaakkk tuuu..haha..(baca: macam tu la perasaan saya ayat perkataan panjang2 tu..miahaha)

Siap bergambar2 lagi dengan kakak saya dan suami saya.kihkihkih..
sukaaaa la katakan. First time


Bila dah habis masa (kena sound pulak oleh penjual buku, masa dah abis katanya. Dia nak tutup booth.hehe) kitorang pun pulangla ke kereta.  Jurujual buku tu baik hati angkat berkotak2 buku milik murid sekolah kakak saya.  Milik kakak saya 30kg okay! berpeluh gak laaa...haha..saya n suami tak banyak sangat..haha..owh ayat baik..tak banyak yeeee...buku orang.  haha..buku kami, ada la jugak..kikiki

Bila sampai parking kereta kat bawah tu (tak ada la jauh sangat dari pintu tempat event kami keluar tu), tiba-tiba.....jeng jeng jeng..."Owh abang, cermin kereta pecah!!!".  Suami saya dengan tenang datang tengok cermin kereta dan dia pun investigate macam cerita csi.  Katanya dia mesti aim nak amik beg kat seat belakang.  Beg pakaian kakak saya.  Beg laptop tapi isinya pakaian untuk satu hari satu malam. Lupa nak simpan di tempat yang sepatutnya.  PWTC kot, ingat selamat! huahuahua..cuak la jugak! first time! kitorang pun pegi la report  kat polis di kaunter depan yang berjaga di kaunter event dan report di pengurusan keselamatan PWTC. huhu.



Rupanya, malam tu kami bertembung dengan satu lagi kereta yang kena pecah cermin kereta jugak. Maksudnya ada dua kes malam tu.  Polis bagitau, kes penyeluk saku, lagi ramai dia tangkap untuk hari tu saja. Seram!  Sebenarnya, handbag saya pun ada jugak kat bawah seat depan kereta.  Tapi mungkin pencuri tak sempat grab atau tak perasan. Syukur juga la. Dalam handbag saya tu ada passport n kunci penting.  Handphone n wallet saya bawa.

Nak dijadikan cerita, kitorang pegi buat report jugak di Balai Polis Dang Wangi dengan geng yang kena pecah kereta tu jugak.  Kami berkawan-kawan di sana. Dia dengan suaminya.  Masa tu dia simpan barang dalam keretanya dengan barang-barang pekerjanya.  Dia buka booth di PBAKL tu. Hebat kan, dia Bos. hehe. Eh tapi yang bestnya, barang-barangnya yang dalam kenderaan telah dijumpai jugak di kawasan parking tu jugak sebelum dia buat report di dang wangi tu.  Dia kata, yang hilang hanya powebank handphone saja.  Barang lain, ada alhamdulillah.  Brang kami memang tak jumpa.  Dah pusing cari area parking tu pun tak jumpa jugak.  Nasibla.

Okay, sambung cerita.  Tiba2 masa tengah buat report polis tu datangla inspektor polis yang bertugas di PWTC tu tadi.  Dia kata jumpa beg kakak saya.  Jumpa di bawah kereta lain area parking tu jugak. Dalam tu ada pakaian dan bekas tupperware (itu bekal saya dan suami tadi.  Sambal mak mertua. Rajin gak penjahat tu mengemas kan).  Bersyukur la kami, alhamdulillah.  Bila check, yang hilang hanya kepala charger handphone kakak saya dan minyak wangi dia.  Huh.  Barang elektronik ja dia curi banyak.  Memang dia ingat beg laptop la kot, padahal pakaian. Menyesal kot dia pecahkan.  Kami gak yang rugi. Huhuh

Syukurlah suami saya ada amik insuran tambahan cermin kereta.  Malam tu kami balut cermin pecah tu dengan plastik hitam bila sampai rumah.  Kereta kena bermalam di parking awam dekat rumah, risau gak kan.

Esoknya kami terus cari kedai cermin kereta.  Kena buat hari tu jugak, sebab suami saya kerja shif malam dan kereta kena parking dan risau hujan.    Pusing punya pusing, maka jumpala kedai cermin kereta.  Kitorang syorkan pegila kedai cermin kereta ni.  Cina, tapi tak mahal sangat dan kerjanya sangat teliti kami perhatikan.  Kami ada tanya kedai melayu, tapi agak mahal jugala. Huhu. No komen. Berbaik sangka sajalah. Semuanya suami saya bayar dalam RM200 sahaja.  Tidak termasuk tinted.

Ini gambar kedai tu 
(Ehem! tokey, kena bayar ni. Iklan free. hehe)
Barang baik tak salah kongsikan :p




Ini hasil kerja diorang.  
Dalam dua jam macam tu je kitorang tunggu siap.


Dah siap tu, apa lagi. Kitorang sambung shopping di Kenanga Mall. hihi. Sempat amik gambar dari kedai cermin kereta tu sampai kenanga. (Cit! perasan model :p)


Last sekali, nak tujuk gambar hasil rembatan buku di PBAKL. Happy jugala walaupun dengan tragedi masam tu. uwekk! Alhamdulillah.

Gambar buku yang tengah tu special sikit..Bukunya menarik, banyak tips.
Orang yang pandai mengemas akan lebih hebat jika gunakan teknik yang betul dalam mengemas rumah kan. Jimat tenaga. hehe.  kuaangkuangkuang.




Okay, sekian cerita saya. Jumpa lagi untuk post yang seterusnya. hihi
Panjang sangat cerita malam ni. huh. 













One Response so far.

  1. Anonymous says:

    Alhamdulillah , semuanya dipermudahkan..:)

Siapa AnakBulan?

My Photo
Insan biasa sahaja. Masih bertatih atas dunia utk mengenal yang Esa. Blog ini kembara saya. Cinta kasih saya untuk semua hamba Allah.

My Facebook

Popular Post

Visitors

Labels



Pages

Powered by Blogger.

Camly - A Responsive Blogger Theme, Lets Take your blog to the next level.

This is an example of a Optin Form, you could edit this to put information about yourself.


This is an example of a Optin Form, you could edit this to put information about yourself or your site so readers know where you are coming from. Find out more...


Following are the some of the Advantages of Opt-in Form :-

  • Easy to Setup and use.
  • It Can Generate more email subscribers.
  • It’s beautiful on every screen size (try resizing your browser!)

Sahabat AnakBulan

Subscribe Via Email

Subscribe to our newsletter to get the latest updates to your inbox. ;-)

Your email address is safe with us!

- Copyright © Rinduku Pada Sang Bulan -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -