Archive for November 2008

Happy Birthday Buat Diriku Yang Tersayang


Selamat Hari Lahir Untuk Diriku Sendiri..Semoga lebih tabah mengharungi mehnah dan tribulasi di hari-hari mendatang. Semoga dimudahkan segala urusan, dimurahkan rezeki dan sihat tubuh badan untuk beribadah. Semoga misi dirancang tercapai insyaAllah..INGAT! Sabar dan tenang dalam menghadapi apa jua luka-luka yang merobekkan hati, perasaan dan minda. Sesungguhnya, apa jua yang Allah timpakan ke atas hambaNya, pasti ada seribu satu hikmah disebaliknya...BAIKLAH!!! Terima Kasih DIRIKU kerana mencipta pengalaman dalam hidupku. Ia adalah ilmu yang paling berharga...i Love My Self!!!

Thursday, 27 November 2008
Posted by AnakBulan

Hatiku Di Afghanistan


Perang yang diluncurkan agresor AS di Afghanistan menorehkan luka dan penderitaan bagi jutaan rakyat Afghanistan. Duduk di dalam rumahnya yang sederhana di sebuah bukit yang suram sambil melihat ibukota Afghanistan dari kejauhan, Waheeda tidak tahu lagi kemana harus meminta bantuan.

"Aku bahkan tidak bisa minum sendiri," keluh Waheeda kepada AFP, Sabtu 22 November.Waheeda adalah seorang ibu dari enam orang anak yang kehilangan kedua tangan dan satu kakinya dalam sebuah ledakan di Kabul beberapa tahun lalu.
Wanita Afghan ini juga tidal lagi dapat melihat dengan jelas dan wajahnya pun dipenuhi goresan bekas luka. Bahkan dia juga ditinggal suaminya yang juga meninggal dalam sebuah serangan.

Anak perempuannya yang berusia 15 tahunlah yang menjadi tangan dan kakinya, memasak, membersihkan dan menyuapi dia makan dan minum.

Saat ini Waheeda dan anak-anaknya tinggal bersama adiknya yang seorang polisi.
Sekitar 2,7% penduduk Afghanistan, kira-kira tiap satu dari 5 keluarga mengalami kecacatan, menurut sebuah cacatan survei Handicap International. 36 % cacat fisik, 26 % cacat sensorial, 20 % epilepsi dan 10% cacat mental.

Di tempat lain, Nafisa, wanita 27 tahun memiliki wajah yang rupawan tetapi tidak memiliki kaki. Dia menyeretkan badannya untuk bergerak dalam rumahnya yang bersih, dia bahkan tidak bisa naik kursi roda sendirian. Nafisa sendiri juga kehilangan empat saudaranya.
Itulah gambaran kehidupan rakyat Afghanistan yang terus dilanda peperangan. kaum-kaum kufar terus mengincar Afghanistan sebagai lahan pertempuran bagi mereka untuk menghancurkan negeri-negeri kaum muslimin.(End)


******
Muslimat Afghanistan Gagah Perkasa, Cantik Sabarnya, Indah Redhanya...aku???




Monday, 24 November 2008
Posted by AnakBulan

Harga Minyak..Kerajaan memang 'naik minyak'

KUALA LUMPUR, 20 Nov (Hrkh) - Kerajaan disifatkan seperti 'Along' yang memungut hutang apabila hanya menurunkan harga minyak pada kadar RM2 walaupun harga pasaran di pam ialah RM1.62 sen.

Menurut Ketua Penerangan PAS, Mahfuz Omar kerajaan berbuat demikian hanya untuk mengutip kembali rebat tunai minyak yang pernah diberikan ketika harga minyak melambung beberapa bulan lalu.

"Kini kerajaan umpama Along, turunkan harga minyak jadi RM2, sedangkan Menteri KPDNHEP, Dato' Shahrir Samad mengakui harga sepatutnya di pam ialah RM1.62 sen tanpa subsidi kerajaan," kata Mahfuz ketika dihubungi Harakahdaily hari ini.

Menurut Mahfuz, dengan harga minyak RM2 juga, rakyat terpaksa membayar cukai kepada kerajaan sejumlah 38 sen seliter, dan inilah cara kerajaan mengutip kembali rebet yang pernah diberikan.

Tidak dinafikan kerajaan masih terus memberikan rebet tersebut hari ini apabila rakyat memperbaharui cukai jalan, namun sedikit demi sedikit kerajaan mengutipnya dengan cara cukai 38 sen seliter, dakwa Mahfuz.

Sementara itu, Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, Dr Dzulkifly Ahmad bersetuju dengan fakta bahawa rakyat membayar harga minyak pada kadar RM2 seliter ini dengan turut membayar cukai kepada kerajaan.

Beliau berkata demikian ketika mencelah dalam penggulungan perbahasan Rang Undang-undang Perbekalan 2009 bagi Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna di Parlimen padi tadi.

Mengulas lanjut perkara yang ditimbulkan di Dewan Rakyat itu, Dr Dzulkifly menyatakan, penyelididkan yang dibuat PAS mendapati rakyat sebenarnya tidak lagi perlu dibayar oleh kerajaan untuk menanggung harga minyak.

"Satu tong minyak mentah yang ada 159 liter tergantung kepada convertion ratio nya menunjukkan samada kita guna minyak mentah pada harga USD 60 atau USD 70 satu tong.

"Kedua-dua nya menunjukan harga pada pam (stesen minyak), kalau diambil kira USD 60 setong harga di pam ialah RM1.32 sen seliter, kalau harga ambil USD 70 setong maknanya RM1.64 sen seliter," katanya.

Kini harga minyak berada pada sekitar USD 60 hingga USD 70 setong, justeru kata Dr Dzulkifly menyatakan kerajaan tidak lagi beri subsidi kepada rakyat.

Sebaliknya pada harga minyak di pam seliter RM2.00 yang diumumkan kerajaan hari ini makanya rakyat lah yang membayar cukai kepada kerajaan, katanya.

Dalam jawapannya, Menteri KPDNHEP, Dato' Shahrir Samad mengakui hakikat yang dinyatakan Dr Dzulkifly bahawa harga minyak pada harga pam hari ini menyebabkan rakyat membayar cukai.

Ujar Shahrir, apapun yang dilakukan dalam perkiraana ia harus dimasukkan margin, seperti mana sebenarnya pada 17 November bila kita buat perkiraan harga purata mengikut USD 63.1 dan harga tanpa subsidi dalam RM1.62.

"Saya dah maklumkan, dan sebenarnya juga pada Oktober dua minggu pertama harga pada peringkat USD85.48 dan dua minggu akhir Oktober ialah pada 76.45 USD.

"Kalau kita lihat Oktober sahaja harga tanpa subsidi RM2.26 sen, ini bermakna harga komersil,. dan ketika itu dalam Oktober kita turunkan pada RM 2.15 sen," jelas Shahrir.

Menurut Shahrir pada September harga tanpa subdsidi ialah pada RM2.77 sen tetapi harga di pam 2.45 sen sementara pada Ogos RM 2.85 sen namun kerajaan turunkan kepada RM2.55 sen.
Ujar Shahrir lagi, bagi bulan Ogos, September dan Oktober harga yang di pam ialah lebih rendah daripada harga komersil.

Dalam keadaan itu kerajaan memberikan subsidi yang dijanjikan di bawah skim penstrukturan semula subsidi, katanya.

Tetapi pada bulan Oktober harga minyak turun dengan cepat, subsidi yang ditawar kerajaan untuk petrol sahaja telah kurang daripada RM344 juta Spetember kepada RM15 juta.

Dalam kes penurunan pada bulan November hari ini harga pada RM2 bukanlah subsidi yang dibayar rakyat kepada kerajaan sebaliknya ialah cukai. _

Dipetik dari: http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=18002&Itemid=1

*** Rakyat bukan tidak ada akal. Jangan mempergula-gulakan sekalian penghuni Malaysia
Saturday, 22 November 2008
Posted by AnakBulan
Tag : ,

Menyorok @ 'Betapok'

Hmm..nak sembunyi kat mana ye??

Posted by AnakBulan
Tag :

Jom Rehatkan Minda

--Pandang, teliti dan hadamkan kod di bawah...
insyaAllah sakit kepala anda akan sembuh--


Option Explicit
'Q1'Dim X0, X1, X2, X3 As IntegerDim Q1 As Single
'Q2'Dim Y0, Y1, Y2, Y3 As IntegerDim Q2 As Single
'Q3Dim A0, A1, A2, A3 As IntegerDim Q3 As Single
'Q4Dim B0, B1, B2, B3 As IntegerDim Q4 As Single
'define r as row and c as column'Dim r, c, counter As Integer
'variable for FAM TableDim minValues(1 To 3, 1 To 3) As Integer
'Variable for dimensional arrayDim minValue(1 To 9) As DoubleDim question1(1 To 9), question2(1 To 9) As DoubleDim cvLess, cvModerate, cvMore, cvFocus_Goal, cvMedium, cvFocus_Relationship As Double
'Variable Declaration for subroutine fuzzy_defuzzyficationDim rule(1 To 9) As StringDim actual_time(1 To 9) As DoubleDim z0, z1, z2, z3 As DoubleDim upperCOA, belowCOA, crispMinVal As Double
Private Sub CmdKira_Click()
'Error Message if input 0If lblSlider1 = "0" Then MsgBox "Please Select Your Answer For Question NUMBER 1", vbInformation, "Information Message" Exit Sub Else If lblSlider2 = "0" Then MsgBox "Please Select Your Answer For Question NUMBER 2", vbInformation, "Information Message" Exit Sub Else If lblSlider3 = "0" Then MsgBox "Please Select Your Answer For Question NUMBER 3", vbInformation, "Information Message" Exit Sub Else If lblSlider4 = "0" Then MsgBox "Please Select Your Answer For Question NUMBER 4", vbInformation, "Information Message" Exit Sub
Else
'Fuzzification for Q1'Call Fuzzification_Q1
'Fuzzification for Q2'Call Fuzzification_Q2
'Fuzzification for Q3'Call Fuzzification_Q3
'Fuzzification for Q4'Call Fuzzification_Q4
'for call Famtable1'Call FamTable1
'for call Famtable2'Call FamTable2
'for call Famtable3'Call FamTable3
'for call Fuzzy Defuzzyfication'Call Fuzzy_defuzzyfication
End IfEnd IfEnd IfEnd If
End Sub
Private Sub Fuzzification_Q1()
'define Slider1.value as Q1'Q1 = Val(Slider1.Value)
'VALUE FOR MEMBERSHIP FUNCTION GRAPH OF Q1'X0 = 30X1 = 40X2 = 80X3 = 90
'Zone 1 If Q1 <= X0 Then cvLess = 1 cvModerate = 0 cvMore = 0 'Zone 2 ElseIf Q1 >= X0 And Q1 < cvless =" (X1" cvmoderate =" (Q1" cvmore =" 0">= X1 And Q1 < cvless =" 0" cvmoderate =" 1" cvmore =" 0">= X2 And Q1 < cvless =" 0" cvmoderate =" (X3" cvmore =" (Q1">= X3 Then cvLess = 0 cvModerate = 0 cvMore = 1
End If
End Sub
Private Sub Fuzzification_Q2()
'define Combo2.Text as Q2'Q2 = Val(Slider2.Value)
'VALUE FOR MEMBERSHIP FUNCTION GRAPH OF Q2'
Y0 = 30Y1 = 40Y2 = 80Y3 = 90
' Zone 1 If Q2 <= Y0 Then cvFocus_Goal = 1 cvMedium = 0 cvFocus_Relationship = 0 ' Zone 2 ElseIf Q2 >= Y0 And Q2 < cvfocus_goal =" (Y1" cvmedium =" (Q2" cvfocus_relationship =" 0">= Y1 And Q2 < cvfocus_goal =" 0" cvmedium =" 1" cvfocus_relationship =" 0">= Y2 And Q2 < cvfocus_goal =" 0" cvmedium =" (Y3" cvfocus_relationship =" (Q2">= Y3 Then cvFocus_Goal = 0 cvMedium = 0 cvFocus_Relationship = 1
End If
End Sub
Private Sub Fuzzification_Q3()
'define Slider1.Count as Q3'Q3 = Val(Slider3.Value)
'VALUE FOR MEMBERSHIP FUNCTION GRAPH OF Q3'A0 = 30A1 = 40A2 = 80A3 = 90
'Zone 1 If Q3 <= A0 Then cvLess = 1 cvModerate = 0 cvMore = 0 'Zone 2 ElseIf Q3 >= A0 And Q3 < cvless =" (A1" cvmoderate =" (A1" cvmore =" 0">= A1 And Q3 < cvless =" 0" cvmoderate =" 1" cvmore =" 0">= A2 And Q3 < cvless =" 0" cvmoderate =" (A3" cvmore =" (Q3">= A3 Then cvLess = 0 cvModerate = 0 cvMore = 1
End If
End Sub
Private Sub Fuzzification_Q4()
'define Slider1.Count as Q4'Q1 = Val(Slider4.Value)
'VALUE FOR MEMBERSHIP FUNCTION GRAPH OF Q4'B0 = 30B1 = 40B2 = 80B3 = 90
'Zone 1 If Q4 <= B0 Then cvLess = 1 cvModerate = 0 cvMore = 0 'Zone 2 ElseIf Q4 >= B0 And Q4 < cvless =" (B1" cvmoderate =" (Q4" cvmore =" 0">= B1 And Q4 < cvless =" 0" cvmoderate =" 1" cvmore =" 0">= B2 And Q4 < cvless =" 0" cvmoderate =" (B3" cvmore =" (Q4">= B3 Then cvLess = 0 cvModerate = 0 cvMore = 1
End If
End Sub
Private Sub FamTable1()
'need one array to hold confidence value for Load'question1(1) = cvLessquestion1(2) = cvModeratequestion1(3) = cvMore
'need one array to hold confidence value for Dirt'question2(1) = cvFocus_Goalquestion2(2) = cvMediumquestion2(3) = cvFocus_Relationship
'looping to calculate min for row and column'counter = 0For r = 1 To 3 For c = 1 To 3 counter = counter + 1 minValues(r, c) = Min(question1(r), question2(c)) Next cNext r
minValue(1) = Min(question2(1), question1(1))minValue(2) = Min(question2(2), question1(1))minValue(3) = Min(question2(3), question1(1))minValue(4) = Min(question2(1), question1(2))minValue(5) = Min(question2(2), question1(2))minValue(6) = Min(question2(3), question1(2))minValue(7) = Min(question2(1), question1(3))minValue(8) = Min(question2(2), question1(3))minValue(9) = Min(question2(3), question1(3))
End Sub
Private Sub FamTable2()
'need one array to hold confidence value for Load'question1(1) = cvLessquestion1(2) = cvModeratequestion1(3) = cvMore
'need one array to hold confidence value for Dirt'question2(1) = cvLessquestion2(2) = cvModeratequestion2(3) = cvMore
'looping to calculate min for row and column'counter = 0For r = 1 To 3 For c = 1 To 3 counter = counter + 1 minValues(r, c) = Min(question1(r), question2(c)) Next cNext r
minValue(1) = Min(question2(1), question1(1))minValue(2) = Min(question2(2), question1(1))minValue(3) = Min(question2(3), question1(1))minValue(4) = Min(question2(1), question1(2))minValue(5) = Min(question2(2), question1(2))minValue(6) = Min(question2(3), question1(2))minValue(7) = Min(question2(1), question1(3))minValue(8) = Min(question2(2), question1(3))minValue(9) = Min(question2(3), question1(3))
End Sub
Private Sub FamTable3()
'need one array to hold confidence value for Load'question1(1) = cvLessquestion1(2) = cvModeratequestion1(3) = cvMore
'need one array to hold confidence value for Dirt'question2(1) = cvLessquestion2(2) = cvModeratequestion2(3) = cvMore
'looping to calculate min for row and column'counter = 0For r = 1 To 3 For c = 1 To 3 counter = counter + 1 minValues(r, c) = Min(question1(r), question2(c)) Next cNext r
minValue(1) = Min(question2(1), question1(1))minValue(2) = Min(question2(2), question1(1))minValue(3) = Min(question2(3), question1(1))minValue(4) = Min(question2(1), question1(2))minValue(5) = Min(question2(2), question1(2))minValue(6) = Min(question2(3), question1(2))minValue(7) = Min(question2(1), question1(3))minValue(8) = Min(question2(2), question1(3))minValue(9) = Min(question2(3), question1(3))
End Sub
Function Min(question1, question2)Min = question1If (question2 < min =" question2" uppercoa =" 0" belowcoa =" 0" z0 =" 120" z1 =" 160" z2 =" 320" z3 =" 360" i =" 1" actual_time1 =" z0" actual_time2 =" z3" actual_time1 =" z1" actual_time2 =" z2" j =" 1" uppercoa =" upperCOA" belowcoa =" belowCOA" crispminval =" upperCOA" text =" crispMinVal" text = "" value =" 50Slider2.Value" value =" 50Slider4.Value" caption =" 0lblSlider2.Caption" caption = "0" caption = "0" caption =" Slider1.ValueEnd" caption =" Slider2.ValueEnd" caption =" Slider3.ValueEnd" caption =" Slider4.ValueEnd">

----Tahniah, anda dah sihat!---




Posted by AnakBulan
Tag : ,

Bukti As-syahid

Subhanallah..Allahuakbar!

Sedikit tersentuh rasa hati selepas membaca berita kematian syuhada Bali. Tertarik dengan tanda-tanda syahid secara langsung dari orang sekelilingnya dan keadaan jenazah syuhada tersebut..inilah bukti yang nyata dan jelas. Mau bukti apa lagi??

================================================================





Petikan ini dipetik dari : http://s3nn4.multiply.com/journal/item/160/Misteri_Tanda_Syahid_Amrozi_Cs_Terkuak

http://www.muslimdaily.net/2231/Misteri-Tanda-Syahid-Amrozi-Cs-Terkuak.html

Tiada kata yang terucap melainkan kalimat takbir, Allahu Akbar, atas kondisi jenasah ketiga syuhada Bali. Betapa tidak, ketiga syuhada tersebut sangat jelas menampakkan tanda-tanda sebagai syahid seperti yang biasa ditemui di kancah peperangan, meski mereka 'tidak sedang berperang' melawan musuh Islam.

Setelah beberapa lama menunggu, akhirnya Kantor Berita Islam Muslimdaily.net mendapat ijin dari pihak keluarga, yang diwakili oleh Bp. Ali Fauzi, untuk mempublikasikan photo dua mujahid Bali yakni Amrozi dan Ust. Mukhlas. Bp Ali Fauzi berpesan agar photo ini disebarluaskan untuk memberikan bukti nyata atas misteri dan polemik yang terjadi ke atas Mujahid Bali, terutama Syuhada Tenggulun, terkait status mereka, apakah mati syahid atau tidak. Disamping itu memberikan hikmah nyata kepada seluruh kaum Muslimin bahwa perjuangan Islam yang mereka lakukan benar-benar ikhlas untuk tingginya kalimat Allah, dan bukan sekedar untuk aksi pamer.

Sebagaimana syuhada yang gugur dalam medan jihad, photo kedua syuhada Tenggulun terlihat tersenyum dengan barisan gigi yang terlihat rapi. Apalagi yang terjadi dengan Amrozi. Senyuman khas "The Smiling Bomber" yang seiring dengan kedua mata yang terbuka, terlihat seakan-akan bertemu dengan sesuatu yang membuat kagum. Mungkin sepasang bidadari yang menyambut ramah.

Kondisi tak jauh berbeda terjadi dengan jenasah Ust. Mukhlas. Ulama yang jago berorasi ini memperlihatkan senyuman dengan mata yang juga terbuka. Wajah bersih pun menjadi pertanda yang lain. Wajah bersih yang juga dimiliki oleh sang "Mujahid Hacker," Imam Samudera alias Abdul Azis. Imam memperlihatkan wajah tampan dan bersih, persis dengan kondisi Ust. Mukhlas.

Disamping analisis photo ketiga Mujahid Bali tersebut, keterangan dari lapangan makin memperkuat bukti bahwa ketiga pelaku aksi jihad tersebut adalah para Mujahidin, mereka telah memiliki niat yang tulus dan menemui kematian sebagai seorang syuhada. Berikut adalah bukti dan persaksian dari lapangan.

  1. Salah satu pelayat yang kebetulan ikut hadir di kediaman Hj. Tariyem adalah Ust. Abdul Rachim Ba'asyir. Menyaksikan bahwa ketika keranda jenasah masuk dan kain penutup keranda dibuka, sontak tercium bau wangi yang menyebar ke seluruh ruangan. Kejadian ini sempat membuat keheranan para pelayat, karena didalam ruangan yang sempit tersebut udara sangat pengap dan pengunjung berjubel dalam satu ruangan. Bila merupakan wangi dari minyak wangi, tak akan mampu mengalahkan bau badan para pengunjung dan tidak akan dapat memberikan aroma dengan kadar wangi yang sama." Allahu Akbar. Itu bukan bau minyak wangi. Bukan. Tapi bau wangi dari asy syahid," kata beliau.
  2. Selain itu, masih menurut Ust, Abdul Rachim, ketika kain penutup wajah dari Ust. Mukhlas di buka, terlihat jelas bulir-bulir keringat menempel di bagian muka. Kondisi yang sama yang terjadi dengan mereka yang masih hidup dan dalam kondisi kegerahan. Seakan Ust. Mukhlas merasakan kegerahan yang sama yang dengan kegerahan yang dialami oleh para pelayat beliau.
  3. Sebagaimana dilansir oleh beberapa media nasional, seperti detik.com, nampak jelas terlihat fenomena datangnya tiga burung hitam di atas kediaman syuhada. Ketiga burung ini jelas bukan burung Gagak seperti yang banyak diberitakan di media, karena memiliki leher yang panjang. Mereka datang begitu saja berputar-putar selama kurang lebih tujuh menit, dan kemudian pergi berpencar. Dua burung hitam terbang ke arah Timur, mereka merepresentasikan diterimanya amalan jihad Ust Mukhlas dan Amrozi, dan satu burung hitam terbang ke Barat, sebagai pertanda syahid atas diri 'Mujahid Hacker' Imam Samudera. Fenomena datangnya burung hitam ini sempat membuat suasana haru dengan teriakan takbir para pelayat.
  4. Seperti penuturan adik kandung Imam Samudera, Lulu Jamaludin, kakaknya menampakkan keanehan ketika akan dimasukkan dalam liang lahat. Bau wangi juga tercium dari jenasah Imam. Selain itu luka bekas tembakan peluru tajam terus menerus mengalirkan darah segar. Aliran darah ini keluar seperti yang terjadi dengan seseorang yang masih hidup ketika terluka. Masih menurut Lulu juga, wajah kakaknya lebih bersih dan tampan dari biasanya.
  5. Kabar terakhir baru saja diterima oleh salah satu kru muslimdaily.net. Beberapa hari yang lalu, tepatnya tiga hari setelah pemakaman Amrozi dan Ust. Mukhlas, keluarga Hj. Tariyem meminta beberapa orang untuk menjaga makam. Hal ini dilakukan untuk menghindari dan menjaga hal-hal yang tidak diinginkan. Beberapa diantara mereka yang ikut jaga adalah Sumarno, Baror, Rosyidin, Mashudi dan beberapa santri pondok Al Islam Tenggulun Lamongan. Mereka mengatakan mencium bau wangi keluar dari dalam kubur (makam). Bau wangi yang sama saat mereka pertama kali membuka kain penutup jenasah syuhada. Namun, bau wangi ini bukan seperti bau dari minyak wangi yang biasa mereka pakai atau dipakai oleh orang kebanyakan.

Jelas sudah keterangan yang diberikan Allah s.w.t. lewat kebesaran-Nya. Meski banyak pihak yang membantah, memberikan suara sumbang, dan menggalang opini massa untuk memojokkan status para Mujahid Bali, serta membuat makar melalui kaki tangan aparat pemerintah, namun Allah berkehendak lain. Dan siapakah sebaik-baik pembuat makar ?

==============================================================

Thursday, 20 November 2008
Posted by AnakBulan

Apa Rasanya Bila MERDEKA ???

Salam pembuka bicara buat perindu merdeka..diriku khususnya..Alhamdulillah…segala puji bagi Allah kerana hari ini diberi kelapangan masa dan ruang untuk mengisi kekosongan blog yang sudah lama tidak terupdate..al-maklumlah, sibuk dengan perang akhir.

Mungkin ada antara sahabat yang bertanya, ‘ apala kak jerah ni…apa kena mengena pulak la dengan merdeka?? 31hb Ogos sudah lama berlalu’ ..hmmm...

Selaku siswi di Sintok ini khusunya, bergear pelajar tahun akhir dan semester akhir..sebenarnya waktu ini lah yang aku nanti-nantikan. Hari ini, tamatlah sudah peperangan minda dengan senjataku pen, pensel, pemadam, pembaris dan kalkulatorku. MERDEKA padaku untuk versi hari ini adalah.... ‘EXAM sudah tamat!’


Kepada adik-adik yang masih menuntut untuk semester seterusnya, tunggulah adik-adik sem akhir nanti dengan subject akhir exam nanti..tak perlula akak menjelaskan dengan lebih lanjut perasaan MERDEKA ni. InsyaAllah, nanti adik-adik juga akan merasainya..

Apa-apa pun, kemerdekaanku hari ni sebenarnya belum berakhir sepenuhnya..23hb ni i’Allah aku akan bertugas sebagai RA (Research Assistant) kepada profesorku yang amat penyayang dikalangan lecture-lecturer yang aku kenali, Prof. Madya Fadzilah Siraj..seterusnya aku akan memulakan praktikal di Sintok ini juga (balik-balik Sintok...UK or US –Ulu Kedah /Ulu Sintok..kira ok la kan).

6 bulan adalah tempoh waktu untuk aku praktikal. Sintok sahajalah tempatku bersama suasana pemandangan yang mendamaikan..huhu..tak kisahlah, yang penting dan yang paling seronok ialah Supervisor praktikalku juga profesor kesayanganku Prof. Madya Fadzilah Siraj..pakar majoring Artificial Intelligent..Alhamdulillah, sambil-sambil praktikal ni leh jadi RA sekali...Aku masih menanti keputusan exam semester ni..belum merdeka sepenuhnya pun lagi..Semoga urusanku Allah permudahkan semuanya sepanjang aku di ‘UK’ ni..amin..
Posted by AnakBulan

Selamat Menghadapi Peperiksaan Akhir Semester



"Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu,wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku.Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku"

Saturday, 1 November 2008
Posted by AnakBulan
Tag :

Siapa AnakBulan?

My Photo
Insan biasa sahaja. Masih bertatih atas dunia utk mengenal yang Esa. Blog ini kembara saya. Cinta kasih saya untuk semua hamba Allah.

My Facebook

Popular Post

Visitors

Labels

Pages

Powered by Blogger.

Camly - A Responsive Blogger Theme, Lets Take your blog to the next level.

This is an example of a Optin Form, you could edit this to put information about yourself.


This is an example of a Optin Form, you could edit this to put information about yourself or your site so readers know where you are coming from. Find out more...


Following are the some of the Advantages of Opt-in Form :-

  • Easy to Setup and use.
  • It Can Generate more email subscribers.
  • It’s beautiful on every screen size (try resizing your browser!)

Sahabat AnakBulan

Subscribe Via Email

Subscribe to our newsletter to get the latest updates to your inbox. ;-)

Your email address is safe with us!

- Copyright © Rinduku Pada Sang Bulan -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -