Posted by : AnakBulan Thursday 20 November 2008

Salam pembuka bicara buat perindu merdeka..diriku khususnya..Alhamdulillah…segala puji bagi Allah kerana hari ini diberi kelapangan masa dan ruang untuk mengisi kekosongan blog yang sudah lama tidak terupdate..al-maklumlah, sibuk dengan perang akhir.

Mungkin ada antara sahabat yang bertanya, ‘ apala kak jerah ni…apa kena mengena pulak la dengan merdeka?? 31hb Ogos sudah lama berlalu’ ..hmmm...

Selaku siswi di Sintok ini khusunya, bergear pelajar tahun akhir dan semester akhir..sebenarnya waktu ini lah yang aku nanti-nantikan. Hari ini, tamatlah sudah peperangan minda dengan senjataku pen, pensel, pemadam, pembaris dan kalkulatorku. MERDEKA padaku untuk versi hari ini adalah.... ‘EXAM sudah tamat!’


Kepada adik-adik yang masih menuntut untuk semester seterusnya, tunggulah adik-adik sem akhir nanti dengan subject akhir exam nanti..tak perlula akak menjelaskan dengan lebih lanjut perasaan MERDEKA ni. InsyaAllah, nanti adik-adik juga akan merasainya..

Apa-apa pun, kemerdekaanku hari ni sebenarnya belum berakhir sepenuhnya..23hb ni i’Allah aku akan bertugas sebagai RA (Research Assistant) kepada profesorku yang amat penyayang dikalangan lecture-lecturer yang aku kenali, Prof. Madya Fadzilah Siraj..seterusnya aku akan memulakan praktikal di Sintok ini juga (balik-balik Sintok...UK or US –Ulu Kedah /Ulu Sintok..kira ok la kan).

6 bulan adalah tempoh waktu untuk aku praktikal. Sintok sahajalah tempatku bersama suasana pemandangan yang mendamaikan..huhu..tak kisahlah, yang penting dan yang paling seronok ialah Supervisor praktikalku juga profesor kesayanganku Prof. Madya Fadzilah Siraj..pakar majoring Artificial Intelligent..Alhamdulillah, sambil-sambil praktikal ni leh jadi RA sekali...Aku masih menanti keputusan exam semester ni..belum merdeka sepenuhnya pun lagi..Semoga urusanku Allah permudahkan semuanya sepanjang aku di ‘UK’ ni..amin..

Siapa AnakBulan?

My Photo
Insan biasa sahaja. Masih bertatih atas dunia utk mengenal yang Esa. Blog ini kembara saya. Cinta kasih saya untuk semua hamba Allah.

My Facebook

Popular Post

Visitors

Labels



Pages

Powered by Blogger.

Camly - A Responsive Blogger Theme, Lets Take your blog to the next level.

This is an example of a Optin Form, you could edit this to put information about yourself.


This is an example of a Optin Form, you could edit this to put information about yourself or your site so readers know where you are coming from. Find out more...


Following are the some of the Advantages of Opt-in Form :-

  • Easy to Setup and use.
  • It Can Generate more email subscribers.
  • It’s beautiful on every screen size (try resizing your browser!)

Sahabat AnakBulan

Subscribe Via Email

Subscribe to our newsletter to get the latest updates to your inbox. ;-)

Your email address is safe with us!

- Copyright © Rinduku Pada Sang Bulan -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -