Archive for October 2010

Aktiviti Cuti

Assalamualaikum

hmmm..aktiviti cuti? waaa..hebat kali ni...kerana aku menjadi penjaga rumah dan 'fattaranak' (bahasa Bugis)=penjaga adik2..ya begitula..ok la jugak kan..berehat2 d rumah, tapi terasa agak sunyi sebab bapa n makcik tiada d rumah. Semoga mereka selamat pergi dan pulang dari menunaikan ibadah haji..kisah lainnya, aku jadi pengganti bapa untuk sementara mengajar anak2 jiran mengaji quran.hehe...aku suka pegang rotan! hahaha..yang pasti, ada gak yang meleleh mata budak2 tu aku kerjakan sebab takut n mungkin juga boring aku mengajar..heheh....semuanya untuk kebaikan, bukan mahu merotan suka2..tapi, mahu mereka tumpu perhatian..tapi, entahla..aku suka tengok budak2 tu keseraman..haha..jaahaatttnyaaa laaa....teori behavi0risme..agak menarik.

Cerita lain...haaa result exam sudah keluar. Alhamdulillah, result diluar jangka ;) blink blink blink.. insyaAllah hanya tinggal satu semester lagi dan yang pasti mesti semakin busy kerana ada tesis untuk last sem yang akan bermula pada November tahun ni..waaa hanya tinggal beberapa hari lagi ni..errrkk..berdebar2 jantungku...takut, seram, gemuruh..semuanya sudah terasa untuk menghadapi semester akhir insyaAllah..Semoga Allah memudahkan segala urusanku dan lulus. 5hb November akan pulang semula ke kampus..

Hari ni sempat lagi berjalan2 setengah hari bersama sahabat saya Lidia. Syok rasanya, kerana sudah lama tidak meredah bandar Tawau..makan ABC teler + Bakso..peeweeett.. i like..pantolannya enak ya..hahaha


ahhh..cerita makanan pulak..kelasi betulla..silala datang ke Tawau kepada yang belum merasanya. Oh ya, ari ni sempat lagi jumpa beberapa orang yang memang langsung saya tidak kenal. Kononnya rakan sekolah di Bentol dulu..ahh, budak itu kata aku sombong..wawawawawa..suka2 aja dia ya..pesanan untuk orang itu 'lain kali perkenalkan diri dulu, bagi saya ingat..insyaAllah saya ingat..otak saya bukan macam memori komputer..rupa dulu2 sudah ramai yang berubah2..jangan sergah2 bagi salam macam orang gatal bagi salam lepas tu tiba2 kata sombong"..aduuiii...huhu..




Friday, 29 October 2010
Posted by AnakBulan
Tag :

Kajianku Tesisku....???




Assalamualaikum


Salam rindu kepada blogku...rindunya..sudah lama tuannya tinggalkan. Maaf blogku, tuanmu sangat sangat sangat bz. Kena uruskan hal yang lebih utama..huhuhu..apa ka halnya aku bercakap dengan blogku ni? ah..ndak kesah laaa..haha

Alhamdulillah..segala urusan telah selesai hari ini, semester kali ini..sepanjang meninggalkan blogku untuk sementara waktu (yg agak panjang) ala2 musim panas..hehe..banyak cerita..suka, duka, pahit, manis dan sebagainya. Dari hal keluarga, kawan-kawan termasuk urusan pengajian..Syukur ya Allah diberi segala kemudahan atas segala urusanku. Ahad ini insyaAllah 10/10/10 akan ku kembali lagi ke tanah airku sempena cuti semester...harap2 yang terakhir kali cuti kali ini, kerana insyaAllah hanya berbaki 1 semester sahaja lagi untuk menghabiskan pengajianku kali ini..Selepas ini, mungkin akan berlaku transformasi hidup atau masih kekal di takuk lama..atau apa2 la yang memungkinkan segala kemungkinan menjadi kenyataan itu semua urusan Tuhanku..ku terima adanya..kerja atau menyambung pengajian lagi..insyaAllah masih dalam perancangan dan tetap merancang..tapi aura yang pasti ialah kerja + sambung pengajian..Bila sembang bab pengajian dan belajar..aku suka :) ..kerana aku rasa ia satu pengembaraan yang indah ;)


Hmmm..berkaitan tajuk posting kali ni, ya..aku letakkan sebegitu kerana ia mahu begitu..haha..apa2 la labu, suka hati i laaa..hehe..semoga proposalku kali ni diterima untuk tajuk yang aku pilih sendiri. Semuanya berkaitan minatku bab-bab web2.0 atau laman2 sosial ni...hehe..insyaAllah berkaitan Facebook..Menggunakan segala platform yang ada untuk kebaikan dakwah, mungkin ada lagi yang masih 'laggard' berkaitan benda2 alam maya ni...hakikatnya, benda2 beginilah yang digunakan sepenuhnya oleh orang muda zaman sekarang ni kan..rugi tidak terjun bersama dan meneroka bersama sambil mengutip cebisan kebaiaknnya dan menghebahkan keburukannya kepada orang lain...


Rasanya cukup sekadar ini dahulu..untuk sahabat2 lain yang ingin sembang bersama saya boleh join bersama di laman www.cahayafm.net, di laman sembangnya..setakat ni, aku suka lepak situ..hehe..sambil buat kerja. Ok cerita akan datang akan tetap diupload...rindu pada sang bulan.. (*_^)
Thursday, 7 October 2010
Posted by AnakBulan

Siapa AnakBulan?

My Photo
Insan biasa sahaja. Masih bertatih atas dunia utk mengenal yang Esa. Blog ini kembara saya. Cinta kasih saya untuk semua hamba Allah.

My Facebook

Popular Post

Visitors

Labels

Pages

Powered by Blogger.

Camly - A Responsive Blogger Theme, Lets Take your blog to the next level.

This is an example of a Optin Form, you could edit this to put information about yourself.


This is an example of a Optin Form, you could edit this to put information about yourself or your site so readers know where you are coming from. Find out more...


Following are the some of the Advantages of Opt-in Form :-

  • Easy to Setup and use.
  • It Can Generate more email subscribers.
  • It’s beautiful on every screen size (try resizing your browser!)

Sahabat AnakBulan

Subscribe Via Email

Subscribe to our newsletter to get the latest updates to your inbox. ;-)

Your email address is safe with us!

- Copyright © Rinduku Pada Sang Bulan -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -