Archive for September 2009

Eid Mubarak!



Masih tidak terlalu lewat untuk kuucapkan Salam Aidilfitri kepada semua ahli keluarga, sanak saudara dan sahabat handai yang mengenali diri ini. Maaf Zahir Batin untuk segala kekhilafan diri ini.


Aidilfitri pada tahun ini disambut dengan penuh kesederhanaan, dengan baju raya tahun lepas dan Aidilfitri tahun ini disambut di rumah keluarga angkat di Jitra. Thanks kak Aisyah, Mak Tam, Pak Tam dan adik Auni kerana sambutan raya tahun ini agak bahagia disamping kalian. Sempat lagi pegi beraya di rumah Menteri Besar Kedah..huhu.. Kepada ahli keluarga dan sahabat handai di kampung nun jauh di Tawau sana, RINDUKU pada kalian tidak pernah sirna. Salam sayang dari perantauan!


Tak lupa ucapan tahniah kepada Siti Aminah Soga bersama pasangannya Adib, yang melangsungkan pernikahan pada 5 Syawal tahun ni. Semoga rumahtangga kalian diredhai Allah..

Selepas raya ni agak sibuk dengan kerja, assignment, persiapan konvo dan tak lupa persiapan pertandingan nanti. Doakan kejayaan team saya untuk dua projek kami (ieBase & BleuSems) di ekspo Penyelidikan dan Ciptaan Institusi Penyelidikan Tinggi Antarabangsa (PECIPTA 2009) , pada 8hb-10hb Oktober 2009, di KLCC. Kepada sesiapa yang free, jumpa kalian di booth UUM ye...
Sunday, 27 September 2009
Posted by AnakBulan

Research Assistant

Assalamualaikum dan salam pengkaji blogger...


Perit mata apabila kaca mata yang telah lama dipakai tiba-tiba pecah. Nasib baik frame tak patah. Kalau tidak, melayanglah duit lagi di masa sempit ni. Selama beberapa hari aku tidak memakai kaca mata. yaaaa rabun, bukan buta. masih boleh melihat sosok tubuh orang-orang disekelilingku. hehe..tapi, agak samar. Kesamaran itu jelas terbukti apabila aku terserempak dengan Ustaz Nizho di depan library kampus. disebabkan hanya perasan kopiah putih ustaz sahaja maka aku buat-buat tak nampak, tapi memang tak nampak. hehe nasib baik ustaz perasan aku tak pakai spek lalu berhenti seketika dan menyapaku..hehe..maaf ustaz..anak murid tak nampak..


Apa pun, setiap kejadian pasti ada hikmahnya. Sebelum aku sempat menggunakan spek yang dibaiki, rezeki datang. Rezeki rabun kot. Research Assistant (RA) atau Pembantu Penyelidik sepenuhnya. Itulah antara sesi temuduga yang aku lalui dengan tidak berspek. Walaupun aku hanya samar-samar melihat penemuduga tu, alhamdulillah, aku berjaya melaluinya dan diterima bekerja sebagai RA untuk Kajian Keberkesanan Program dan Aktiviti Di Rumah Kanak-kanak Kepada Bekas Penghuni Rumah Kanak-kanak JKMM. Kalau mengiku jangkaan, projek ni selama setahun dan respondent dipilih di beberapa buah negeri terpilih seluruh Malaysia. Ketua projek Encik Abd. Razak yang aku boleh andaikan amat prihatin. Kemudian, rezeki datang bertimpa lagi apabila aku juga dipanggil untuk menjadi RA sambilan kepada profesorku masa degree sebelum ni, Prof Madya Fadzilah Siraj. Lepas tu ditimpakan lagi rezeki dengan tawaran RA sambilan kepada Encik Abd. Razak. huhu..alhamdulillah...di masa kesempitan, rezeki datang..bersyukur tak terhingga.

1 RA tetap, 2 RA sambilan. Mulai dari hari aku bekerja, aku sudah mula merancang jadualku dengan sebaiknya, kerana 3 subjek yang aku ambil semester ini juga tidak boleh diabaikan. Semoga Allah mempermudahkan tugasku kali ni. aku sudah mula merasakan kesibukan diriku. Siang bekerja, malam study.huhu..kepada adik-adik kampus, mungkin lepas ni payah nak jumpa akak dah..kalau rajin mai la datang kolej akak..insyaallah malam akak free..sian kat hangpa..huhu


Ok lah, jap lagi nak beransur pulang. Doakan agar urusanku semua dimudahkan..syukran jazilan..



Tuesday, 8 September 2009
Posted by AnakBulan

Siapa AnakBulan?

My Photo
Insan biasa sahaja. Masih bertatih atas dunia utk mengenal yang Esa. Blog ini kembara saya. Cinta kasih saya untuk semua hamba Allah.

My Facebook

Popular Post

Visitors

Labels

Pages

Powered by Blogger.

Camly - A Responsive Blogger Theme, Lets Take your blog to the next level.

This is an example of a Optin Form, you could edit this to put information about yourself.


This is an example of a Optin Form, you could edit this to put information about yourself or your site so readers know where you are coming from. Find out more...


Following are the some of the Advantages of Opt-in Form :-

  • Easy to Setup and use.
  • It Can Generate more email subscribers.
  • It’s beautiful on every screen size (try resizing your browser!)

Sahabat AnakBulan

Subscribe Via Email

Subscribe to our newsletter to get the latest updates to your inbox. ;-)

Your email address is safe with us!

- Copyright © Rinduku Pada Sang Bulan -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -