Posted by : AnakBulan Friday 1 May 2015

1 Mei. Hari Buruh/Pekerja.



Utk orang seperti saya ni, PJJ itu sangat menguji. Owh yeah, lupa jelaskan. Biasa dah orang panggil PJJ atau istilah dramatiknya ialah Perkahwinan Jarak Jauh (PJJ). Saya orang Sabah bekerja juga di Sabah. Suami tercinta saya juga orang Sabah tetapi bekerja di Selangor. Karen ja rasa hati kan duk jauh2 ni. Lagi sentap bila berkali-kali mohon pindah tempat kerja tapi masih belum berjaya. Hujung bulan mei ni, inshaAllah genaplah usia 2 tahun perkahwinan kami. Maka genaplah juga usia 2 tahun PJJ kami. Sadis kan. Ujiaaann. Ada orang lagi lama PJJ dari kami. Jadi, ini hanya ujian kecil buat kami. Ibaratnya spt taik kuku di hujung kuku! Cit kotoq ja ibarat. Haha

Untuk menyejukkan hati, saya fikir mungkin belum tiba masa Allah pindahkan saya. Belum tiba masa sesuai okay, bukan tak dapat langsung. Positif je la kiah! Hehe. Rezeki saya masih di sini. Alhamdulillah.

Saya dan suami agak jarang jugala bersua muka dating datingan berdua bersama. Almaklum, kalau nak dating bukan kena naik bas, tapi kena naik kapal terbang dek non! Kalau tak dak duit jgn saja2 mengada melirik di tepi PC macam orang mintak gula2 berhajat tengok harga tiket. Ting tong ja kan. Sabar. Hehe

Pada saya, PJJ ni ada suka duka pahit manisnya. Hanya yang pernah  berPJJsaja yang maklum kan kakak miut. Hehe. Yang paling penting ialah boasakan berkomunilasi. Kalau boleh setiap hari. Eh, telefon ada dek non. Sekarang ni moden, nak mengintai guna video call pun boleh. Kenyit2 mata suami isteri melalui telefon pun jadila, maka inshaAllah akan semakin mekarlah bunga2 cinta dalam hatitu. Hihi. 

Yang paaaliiinggg penting, org PJJ ni kena saling percaya. Dah jauh, doala semoga Allah jaga pasangan suami/isteri kita yang saling brjauhan. InshaAllah tiada perasaan curiga.

Banyak lagi hikmah PJJ ni. Nak cerita pun jenuh la taip dlm blog ni. Hehe. Owh ya, saya sedang menaip dalam kapal terbang, sdg menuju ke kota cinta hati saya. Hihi. Boring dlm flight, maka buatla karangan ni.

Jadinya apa yang duka dan pahit bila PJJ ni?? Ok kak kiah, sabaq naa. Haha. Pada saya yang tak bestnya PJJ ni, kalau suami saya atau saya sendiri yang sakit. Kesian suami. Kalau saya sakit pulak, kena berusaha utk sihat dan tidak sakit. Mengadu melalui telefon je la dengan suami tu. Kita pulak, kalau dengar suami sakit, sedih juga. Ye la, dah rasa hilang nikmat pahala isteri jaga suami sakit. Huhu. Semoga cinta hati saya baik2 dan sihat2 saja di sana. 

Owp. Letih da jari taip notes ni. Jap lagi sampaila. Huhu. Orang yang duk sebelah saya syok ja dia tidur sambil movie tab dia tengok dia tido. Hmmpph. 


Gambar gelap. Baru sampai kehel. Ahamdulillah. Sudah di sisinya. Hehe 😘


Siapa AnakBulan?

My Photo
Insan biasa sahaja. Masih bertatih atas dunia utk mengenal yang Esa. Blog ini kembara saya. Cinta kasih saya untuk semua hamba Allah.

My Facebook

Popular Post

Visitors

Labels



Pages

Powered by Blogger.

Camly - A Responsive Blogger Theme, Lets Take your blog to the next level.

This is an example of a Optin Form, you could edit this to put information about yourself.


This is an example of a Optin Form, you could edit this to put information about yourself or your site so readers know where you are coming from. Find out more...


Following are the some of the Advantages of Opt-in Form :-

  • Easy to Setup and use.
  • It Can Generate more email subscribers.
  • It’s beautiful on every screen size (try resizing your browser!)

Sahabat AnakBulan

Subscribe Via Email

Subscribe to our newsletter to get the latest updates to your inbox. ;-)

Your email address is safe with us!

- Copyright © Rinduku Pada Sang Bulan -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -